VADİ’DE OYUN GELİŞTİRME KIŞ KAMPI BAŞLADI
Fiziki katılımın yanı sıra yaklaşık 900’den fazla çevrim içi katılımın da olduğu bu kampta Türkiye’nin ulusal ve global arenada oyun geliştirme ekosistemine kolektif kazanç sağlanacak. Bilişim Vadisi’nde yoğun bir şekilde devem eden kamp 29 Ocak Cumartesi günü üretilen dijital oyunların yatırımcı ve destekçilerin beğenisine sunulması ile tamamlanacak.
TEK ÇATI ALTINDA
Oyun Geliştirme Ekosistemi içerisinde yapbozun bütün parçalarını bir araya getiren Bilişim Vadisi, düzenlediği Oyunla Gelecek DIGIAGE Oyun Kampları ile oyun geliştiricileri, yazılımcıları ve tasarımcıları tek çatı altında topluyor. Dijital platformlar yardımıyla kampa yurt dışından katılan akademisyenler ve sektörün önemli temsilcilerinden destek alma şansına sahip olan oyun geliştiriciler, hiçbir tema kısıtlaması olmadan, takım olarak daha önceden geliştirmeye başladıkları oyunları da ilgilisine sunabiliyor.
İNSAN KAYNAĞI
Bilişim Vadisi DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız, kampta insan kaynağı, yatırım süreçleri ile ticarileşme ve pazarlama alanlarına yöneldiklerini belirterek “Merkezimiz, düzenlediği bu tür etkinliklerle sektörün geleceği için yol haritası oluşturulmasına yardımcı oluyor. Ekosistem için eğitim, takım oluşturma, yatırım yapma ve oyunların ticarileştirilmesi için kamu-özel sektörün desteklerinin maksimum düzeyde faydalanılmasına zemin sağlıyor.” Bu alanda kolay ulaşılabilir eğitime büyük önem verdiklerini vurgulayan Yıldız, “Oyun Start-UP Muhasebesi, Oyun StartUP Hukuku, Oyun StartUP Teşvikleri ile birlikte finansmana erişim başlıca odaklarımız. Bunların dışında Bilişim Vadisi içerisinde oluşturduğumuz kuluçka merkezi ile hem ofis imkânı hem de bilgisayar laboratuvarlarımız ile teknolojiye erişim problemini de ortadan kaldırmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
HERKESE İMKAN VAR
Yıldız, Bilişim Vadisi Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’nun artık oyun girişimcilerine de yatırım yapacağını kaydederek Türkiye'deki tüm oyun geliştiricileri için bir çağrı yapmış oluyoruz. Oyununu geliştirmiş geliri olan ve globalleşebilme potansiyeline sahip tüm oyun ve mobil uygulama firmalarımıza da bir çağrı yapmış olduk. Burası Türkiye'nin Bilişim Vadisi herkes için bir imkân ve olanak var.” dedi.
TÜRKİYE ARTIK OYUNDA
Dijital Türk Oyunları Platformu Kurucusu Okan Özbay ise Oyunla Gelecek kamplarının ülkemizin küresel hedeflerine ulaşmak için önemli görevler üstlendiğini ve 3 yıl gibi kısa bir sürede ekosisteme katkı sunmayı başardığını dile getirdi. Bu yıl beşinci kampı düzenlendiklerini hatırlatan Özbay “Ülkemizin ciddi anlamda döviz kazanmaya ihtiyacı var. Dijitalleşmenin sağladığı avantajları da kullanarak sektöre güç katmayı hedefliyoruz. Hızla büyüyen oyun ekosisteminin en başlıca ihtiyacı yetişmiş eleman. Bu nedenle arkadaşlarımızı en hızlı şekilde üretir hale getirmeyi amaçlıyoruz. Bunda başarılı olduğumuz ve modelimizin işlediğini beşinci kampta rahatlıkla söyleyebilirim” şeklinde konuştu.
Kampın özelliklerinden ve teknik detaylardan da bahseden Okan Özbay, “Çok yüksek kabiliyette bir katılım var, çok sayıda stüdyo kurulacağını ve destek bulacağını düşünüyorum. Yatırımcılarımızın da sayısı bir hayli artı. Çok sayıda girişim sermayesi fonu bizden üretim yeteneği olan stüdyo ve proje istiyor. Arkadaşlarımız hiçbir şeyi kafaya takmadan dijital sektörlerde üretime yönelmeli. Çok yüksek potansiyel var ve üretim yaşı lise seviyesinde. Liseliler harika işler çıkarıyorlar. Oyun Geliştirme öğrenme gelişim yolculuğunu orta okul ve lise seviyesinde yeniden revize etmek zorundayız” dedi.
2019’DAN BU YANA
- Vadisi, dünyada hızla büyüyen dijital oyun alanında Türkiye’nin doğru konumlanması, bu alanda gelişim gösteren gençlerin devlet iradesinde bir muhatap bulabilmesi, sektörün ihtiyaçlarına uygun gelişim süreçlerinin belirlenmesi, yüz milyarlarca dolar değerine ulaşan ve her geçen gün büyüyen oyun ekonomisinden Türkiye’nin hak ettiği payı alabilmesi için 2019 yılından bu yana oyun geliştirme kampları düzenliyor. Oyunla Gelecek organizasyonunda Dijital Türk Oyunları Platformu DiTOP ile birlikte gerçekleştirilen kamplarda Türkiye için birçok ilke imza atıldı. Sinema, Animasyon ve Oyun sektörlerini bir araya getiren kamplarda binlerce üniversiteli genç meslek seçimlerini Dijital içerik üretiminden yana yaptı ve Yaratıcı Kültür Endüstrileri için üretim yapmaya başladı.
10 BİNDEN FAZLA GENÇ KATILDI
Oyun Geliştirme kampları ile başlayan süreç ve Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı’nın destekleri Bilişim Vadisi çatısı altında Digiage markasının ortaya çıkmasını sağladı. Kamplar sayesinde yüzlerce genç sektörde iş imkânı bulurken kurulan yeni oyun stüdyoları ile ekosistem yeni aktörler kazandı. Bugüne kadar düzenlenen 5 kampa 10 binden fazla genç katıldı. Kamplar sayesinde 50'den fazla stüdyonun kurulması sağlandı.